Közösségi oldalakról
2011. december 30. írta: kristoforo

Közösségi oldalakról

2011 végén bármilyen vállalkozásnak, turisztikai szolgáltatónak vagy városnak élnie kell az internet nyújtotta kedvező lehetőségekkel. Jelen esetben arról lesz szó, környékünkön mennyire sikerül kihasználni a közösségi hálózatokban rejlő potenciált. Előre vetítem, nem igazán.

Pár hónapja volt már arról szó, hogy a Siklósi Várszínház milyen jól használható és tetszetős honlappal rendelkezik. Tapasztalatom szerint a Facebookban rejlő lehetőségeket leginkább a Siklósi Vár használja ki. Pont arra használják, amire való, a hathatós napi szintű kommunikációra, véleményem szerint hatásosan. Azonban a tudatlanság miatt a fagyi itt is visszanyalt. Ugyanis sokakban, valószínűleg az iwiw-es berögződéseknek hála, még mindig nem tudatosult, hogy magánszemélyként facebook profilt vállalatnak, szervezetnek létrehozni nem tanácsos. Egyrészt azért mert arra ott vannak a "Lájkolható" oldalak, másrészt pedig jó tudni, hogy magánszemélyként létrehozott profilnak maximum 5000 ismerőse lehet. A Siklósi Vár ezt az 5000-es számot már elérte, innentől fogva új felhasználókat már nem gyűjthet, a kör bezárult. Egyetlen egy megoldás létezhet, létre kell hozni egy facebook oldalt és a meglévő 5000 fős tábort átcsábítani az új helyre, a régi profilt pedig szépen leépíteni, majd pedig megszüntetni.

A félreértések tisztázása végett lássuk, mi is ez a profil, csoport, vagy oldal mizéria:

1. Profil: kizárólag magánszemélyek részére használható, 5000 ismerősig.

Ha cégünket, zenekarunkat, szervezetünket vagy bármi mást szeretnénk reklámozni, másban kell gondolkodnunk:

2. Csoport: kisebb, azonos gondolkodású csoportok, alkotói körök, stb. hathatós kapcsolattartására létrehozható felület, ami lehet zárt, vagy akár teljesen nyitott. Belső chat-szobával rendelkezik.

3. Oldal: ez a lájkolós cucc, könnyű a hozzá történő csatlakozás, márkák, zenekarok, szervezetek, vendéglátóhelyek, városok, itt a helyetek.

Összefoglalva, ha pár tíz fős, esetleg száz főnyi a megszólítandó közönség, akkor csoport, ha ennél több, esetleg több ezer emberhez szeretnénk eljutni, akkor csakis oldalt hozzunk létre. Nincs mese, enélkül meg vagy bukva.
Bővebb információ például itt.
 

Ez a jelenség egyébként nem egyedi. Elérte az 5000 főt a Thermal Spa Siklós facebook profilja is, nem érte el (valószínűleg nem is fogja), de szintén "bejelölős" profillal rendelkezik még az Agora hotel, a Villány Siklós borút, az Önkormányzat és Városgondnokság, a Könyvtár, a Siklós Városunk nevű tömörülés és még sorolhatnám. Azonban ezekkel a lapokkal nem csak az a baj, hogy maximum 5000 ismerőst gyűjthetnek, hanem az, hogy egyáltalán nem lehet tudni, pontosan ki is áll mögötte, az őket ismerősnek jelölő tömegek minden személyes adatukat az új "ismeretlen ismerős"-nek szinte tálcán kínálják. Ami valljuk be óriási felelőtlenség, a facebook profil arra való, hogy azt egy pontosan beazonosítható személy használja. Ezeknek a profiloknak lényegében facebook oldalaknak (Pages) kellene lenniük.

Térjünk most át a lájkolós oldalakra. Siklós oldala létezik, azonban nem arra használják, amire az való. Egyfelől egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy az Önkormányzat hozta létre, másrészt pedig tisztán látható, hogy a karbantartója nem tud közösségi oldalban gondolkodni, tájékoztatások és programajánlók helyett videóklippeket és idézeteket posztol az üzenőfalon. Kérem, ide nem ez való, másfelől még az egyedi, oldalaknak kijáró facebook cím sincs hozzá beállítva, ami ha szabad így fogalmazni böszmeség.

Facebook szempontból egyébként sem Harkány sem pedig Villány nem szerepel túl fényesen. Azt eldönteni, hogy ki mennyire aktívan jelenik meg az interneten természetesen mindenkinek szuverén joga, azonban egy ilyen zsíros buliból önkéntesen kimaradni butaság.

Hogy pozitív példát is mutassunk, a Perényi Caffé facebook oldala olyan amilyennek lennie kell, és arra is van használva, a vendégek hathatós tájékoztatására. Ráadásul egyedi címmel is rendelkezik.

Összefoglalván nap mint nap ledöbbent, hogy akik turizmussal, vendéglátással szeretnének foglalkozni, mennyire nem használják ki az internet, jelen esetben a legnépszerűbb közösségi oldal nyújtotta korlátlan és ingyenes lehetőségeket. Pedig csak egy kis odafigyelés, akarat kellene. De ha valakinek így is jó, ám legyen. Őszintén remélem talán változik majd egy picikét is a hozzáállás. Addig is Boldog Új Évet, jövőre megnézzük mi is a helyzet honlap fronton, mert a Facebookon kívül az internet temérdek kiaknázatlan lehetőséggel bír ám.

A bejegyzés trackback címe:

https://siklos.blog.hu/api/trackback/id/tr583506599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása